Dé Winterfair | Brabanthallen, Den Bosch
PRAKTISCH
DATA EN TIJDEN
Dé Winterfair vindt van 21 t/m 27 november 2025 plaats in de Brabanthallen in Den Bosch.
Voor bezoekers is dé Winterfair van 09.30 tot 18.30 uur geopend. De shoppingroute is van 10.00 tot 18.00 uur geopend.
Exposanten mogen tijdens eventdagen tussen 08.00 en 09.00 uur het terrein oprijden voor bevoorrading. Aan het einde van de dag kunnen exposanten het terrein op nadat de bezoekers het terrein hebben verlaten. Dit is van 18.30 tot 20.00 uur. Volg altijd de aanwijzingen van de verkeersmedewerkers op: zij zorgen voor jullie en onze veiligheid!
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
OPBOUWTIJDEN |
|
|
|
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
08.00 – 20.00 uur |
|
08.00 – 20.00 uur |
||||||
|
08.00 – 20.00 uur |
|
|||||||
|
|
Let op! Eerder komen heeft geen zin. De benodigde voorzieningen om op te bouwen zijn dan nog niet gereed.
AFBOUWTIJDEN |
|
|
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
||||||
|
|
|
ROUTE & TOEGANG TOT HET TERREIN EN HOTEL
Adres
Diezekade 2
5222 AK 's-Hertogenbosch
Met de auto
Dé Winterfair is goed bereikbaar met de auto. Er zijn veel parkeerplekken op het terrein, houdt er rekening mee dat je van tevoren alvast een parkeerticket koopt in onze webshop. Parkeerplaatsen zijn op loopafstand van de entree van dé Winterfair.
Met de trein
Dé Winterfair is goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
Met de pendelbus
Met de pendelbus reis je vanaf station 's-Hertogenbosch Centraal naar dé Winterfair in de Brabanthallen. De bussen rijden van 8.30-9.00uur gratis voor de standbemanning en de hele dag vanaf 08:00uur richting het evenemententerrein, maar tot 09:00uur kun je kosteloos instappen en word je voor de deur afgezet. Na 9 uur dient er een pendelbuskaartje gekocht te worden.
Openbaar vervoer
Ga voor meer informatie over vertrek naar de website van de 9292.nl. Je kunt ook bellen met OV-reisinformatie op telefoonnummer 0900-9292 (€1,00-/min, max €20,-).
Verblijf
De onderstaande link verwijst naar plekken voor overnachting in de buurt van de Brabanthallen.
Tijdens de eventdagen kun je met één auto dicht bij de locatie parkeren; op het parkeerterrein naast de hal of op het gereserveerde gedeelte voor deelnemers van het parkeerterein. Je hebt alleen toegang tot dit gebied met een magneetsticker . De magneetsticker en de polsbandjes ontvangen je per post 2 weken voor de eerste opbouwdag.
Eén parkeerabonnement voor één auto , de hele week (=magneetsticker) is inbegrepen in je servicepakket . Extra parkeerabonnementen of uitrijkaarten kunnen in de webshop vanaf oktober worden besteld. Met deze abonnementen en kaarten kun je op het reguliere parkeerterrein parkeren.
Kosten extra abonnement / uitrijkaart:
(exclusief 21% BTW)
- weekparkeerkaart: € 72,-
- dag parkeerkaart: € 11,15
Volg altijd de aanwijzingen van de verkeersmedewerkers op!
Afhankelijk van het aantal vierkante meters wat je hebt afgenomen, ontvang je polsbandjes van ons.
Hieronder vind je de staffel:
- 01 t/m 09 m2: 3
- 10 t/m 20 m2: 5
- 21 t/m 30 m2: 6
- 31 t/m 50 m2: 8
- 51 t/m 75 m2: 10
- 76 t/m 100 m2: 15
- meer dan 100 m2: 20
- Workshops: 2
Polsbandjes dienen voorafgaand aan de eventdagen te worden verspreid binnen het team. Zonder polsbandje (deze moet om de pols gedragen worden) is er géén toegang tot de Brabanthallen.
Er zijn 10 Friends & Family toegangskaarten inbegrepen in je servicepakket. Deze ontvang je per mail. Let hierbij wel op: deze zijn alleen geldig op de laatste dag van het event. Nodig gezellig je vrienden en/of familie uit om er een leuke dag van te maken!
Voor workshophouders zijn er 5 Friends & Family toegangskaarten inbegrepen in je servicepakket.
CATERING
Tijdens de opbouw is er op woensdag 19 november en donderdag 20 november catering aanwezig tussen 12:00 en 14:00 uur. Dit kan ter plekke besteld en afgerekend worden (alleen pin).
Gedurende het evenement is er de mogelijkheid om lunch te bestellen; je kunt via de webshop van te voren lunchpakketten/lunchplateau's bestellen . De bestelling wordt op je stand afgeleverd en achteraf op factuur betaald. Daarnaast heb je de mogelijkheid om een horecapas te bestellen.
Op vertoon van een polsbandje korting op koffie of thee naar keuze bij de cateringterrassen. (Niet bij foodtrucks)
STYLING & PROMOTIE
Bekijk hier de terugblik van dé Winterfair 2024 voor inspiratie.
Ben je benieuwd hoe je een tent kunt stylen, wat de mogelijkheden zijn voor sponsoring, welke verschillende soorten tenten er zijn en hoe je activatie kunt toevoegen aan je stand om het contact met jouw (potentiële) klanten nog waardevoller te maken? Neem vrijblijvend contact op met onze accountmanagers. Zij denken graag met je mee.
Deze kosten gelden indien de bestelling tijdig, dat wil zeggen, vóór 1 november wordt geplaatst.
Doek in frame
Voor een wand van 5 meter breed en 2,5 meter hoog:
>> Het doek kost 12,5 m² x € 38,- = € 475,-
>> Het frame kost (5 + 5 + 2,5 + 2,5) x € 15,- = € 225,- (excl. btw, incl. montage/demontage)
>> Totaal: € 475,- (doek) + € 225,- (frame) = € 700,-.
Het doek kan gemakkelijk uit het frame worden gehaald en meegenomen, maar het frame blijft eigendom van de standbouwer.
Doek zonder frame:
- Het doek kan ook direct op de wand worden bevestigd.
- In dit geval zijn de kosten enkel voor het doek, plus 10% marge voor het strak bevestigen op de achterwand, het doek kan niet onbeschadigd van de wand afgehaald worden. Daarnaast worden de doeken afgezet met latjes om de nietjes weg te werken.
Voor een wand van 5 meter breed en 2,5 meter hoog:
>> 12,5 m² + 10% marge = 13,75 m² x € 38,- + € 75,00 afzetlatjes = € 597,50.
Voor een stand van Lasso en PBI kan er een bestelling gemaild worden naar martijn@lasso.events
Voor standbouw van The Inside, kan de bestelling gemaild worden naar vera@the-inside.nl en kim@the-inside.nl.
Als er nog vragen over zijn dan horen we het graag en kun je mailen naar anita.melman@dpgmedia.nl
Om er weer een groot succes van te maken hebben we een promotiepakket gemaakt dat ook jij kunt inzetten op je sociale mediakanalen, website en eventuele winkel(s) of andere evenementen waaraan je deelneemt. Dit pakket is bedoeld om de mensen waarmee je in contact komt op de hoogte te brengen van je deelname en ze te enthousiasmeren om ook naar de Zomerweek te komen.
Hier kan je het promotiepakket downloaden.
VERGUNNING & VERZEKERING
Voor verkoop en sampling van alcoholhoudende dranken tijdens dé Winterfair is er een vergunning nodig. Loc7000 verzorgt de aanvraag bij de gemeente en het toezicht op het naleven van de regels van de vergunning. Hier wordt een bedrag van € 600,00 voor in rekening gebracht.
Wij raden je aan ervoor te zorgen dat je goed verzekerd bent. De organisatie DPG Media BV stelt zich niet aansprakelijk voor beschadiging van diefstal van eigendommen van exposanten en zijn niet aansprakelijk voor claims van bezoekers met betrekking tot schade opgelopen in jouw stand of door gebruik van jouw producten.
CIJFERS
- Vrijdag 11.900
- Zaterdag 12.500
- zondag 9.250
- Maandag 10.050
- Dinsdag 11.100
- Woensdag 11.400
- Donderdag 6.250
Totaal aantal bezoekers dé Winterfair 2024: 72.450
Datum 1e incasso: 9 oktober 2025
Datum 2e incasso: 6 november 2025
REGELS & REGLEMENTEN
Wanneer je je hebt ingeschreven voor dé Winterfair en je locatie is bevestigd, krijg je zo snel mogelijk toegang tot de webshop. Hier kun je dan diverse facilitaire producten bestellen en inzien .
Dé Winterfair is een 3D-versie van de tijdschriften Libelle en Margriet. We doen er alles aan om met inrichting en styling de uitstraling van beide te benutten. Dé Winterfair valt of staat met de komst van de vele bezoekers en een goed resultaat voor de exposanten. Om ervoor te zorgen dat bezoekers en exposanten jaarlijks in groten getalen terugkomen, zijn we zuinig op het concept waar Libelle en Margriet al ruim 25 jaar aan gebouwd hebben.
- Alleen de ruimte binnen de stand kun je gebruiken voor branding, uitdelen van flyers of samples, verkoop of andere activiteiten . De buiten- en bovenkant van de stand, evenals de paden is eigendom van dé Winterfair. Dit betekent dat het niet is toegestaan om producten, stickers, vlaggen en decoratie buiten je stand of aan de buitenzijde van de stand te bevestigen.
- Alle tarieven zijn exclusief 21% BTW en exclusief verplicht servicepakket,- inclusief: inschrijfkosten- en administratiekosten, 1 week parkeerkaart (geldig voor één auto de gehele week), naamsvermelding op de site, vermelding op de plattegrond, het afvoeren van een vuilniszakje en een doosje met karton (doos en vuilniszakje dien je zelf mee te nemen) en 10 Friends & Family entreekaarten voor de laatste dag van het event.
- Voor opslag van producten kun je een container huren of een opslag met hekwerk of zorgen voor een plekje in je eigen stand . De tijden voor de leveringen zijn hierboven genoemd. Een opslag kun je bestellen in de webshop.
- Er is geen rollend materieel aanwezig, daarvoor dien je zelf zorg te dragen.
- Hoe ga je om met de gehuurde ruimte? Je dient de stand in dezelfde staat op te leveren zoals je deze hebt ontvangen. Dat betekent dat er geen taperesten mogen achterblijven en dat er in muren en vloeren niet geboord of geschroefd mag worden. Als alternatief voor bevestiging kun je bijvoorbeeld s-haken, visdraad, tape of tie-raps gebruiken.
- Geluidsversterking is niet nodig . Het gebruik van geluid moet tot het minimum beperkt worden. Wanneer er door ons toestemming is verleend om geluidsversterking te gebruiken, dan dient dit geluid zo afgesteld te zijn dat buren er geen overlast van ondervinden.
- (Huis)dieren worden niet toegestaan voor ieders veiligheid gedurende de gehele periode van het evenement. Dit geldt ook voor tijdens de op en- afbouw. Hulphonden zijn hierop een uitzondering.
Download hier het Exposantenreglement van dé Winterfair.
In dit document vind je de specificaties van de stands. Op de plattegrond zie je in welk type standbouw je staat en kun je de specificaties erbij zoeken.
WEBSHOP
In de webshop kun je elektra, opslag, parkeerkaarten en andere voorzieningen bestellen. Er is geen stroom aanwezig in je stand. Dit kun je in de webshop bestellen. Mocht blijken dat er stroom wordt afgenomen bij buren terwijl er niet is besteld volgt hier alsnog een factuur voor en een toeslag.
Als er een bestelling wordt gedaan na de aangegeven deadline komt er 10% opslag en zal er tevens eerst gekeken worden of het nog mogelijk is om de bestelling te plaatsen.
aanvraag voorzieningen en assistentie: 6 november 2025
aanvraag catering, extra's toegang, parkeerkaart webshop 14 november 2025
Wil je meer informatie over Dé Winterfair? Neem contact met ons op, dan helpen we je graag verder!