DEELNEMEN AAN DE VT WONEN&DESIGN BEURS?

WIJ ZEGGEN DOEN!

Elke editie van de vt wonen&design beurs staan er 250+ woonbedrijven klaar om bezoekers te bedienen.
Maar wat levert dat deze bedrijven eigenlijk op? Aan leads, omzet en media-aandacht?
Dat is niet gering, zo blijkt wel uit deervaringen van ondernemers die je voorgingen.

Daan Hutten, verantwoordelijk voor de marketing van startend keukenbedrijf KEUK: ‘Tot op
de dag van vandaag horen we dat mensen ons op de beurs hebben gezien.’

Daan: ‘ KEUK is ontstaan, omdat we het radicaal anders willen aanpakken.
Wij vinden dat een keuken modulair moet zijn, duurzaam van karakter en robuust van uitstraling. Een keuken die je hele leven lang meegaat en met je mee kanverhuizen. Om ons merk te introduceren, besloten we in 2023 om deel te nemen
aan de vt wonen&design beurs.’


MARKETING PITCH VOOR FREE PUBLICITY
 


‘Voorafgaand deden we eerst mee aan de marketing pitch voor alle woonredacties en journalisten, georganiseerd door de makers van de beurs. Wij hebben toen ons product laten zien en ons verhaal gepitcht. Wat onze kernwaardes zijn, waar onze kleurenaanpak bijvoorbeeld uit bestaat en wat we op de beurs wilden doen. Helemaal in stijl natuurlijk, met nieuwe KEUK-shirts aan. We brachten een modulair
deel van de keuken mee en gelabelde theedoeken voor de aanwezigen.

Of ze onder de indruk waren van de presentatie, van ons verhaal? Volgens mij wel. Het leverde ons ook best wel veel op qua free publicity. We waren heel tevreden hoe we ons product hebben teruggezien, op de socials bijvoorbeeld en we hebbenzelfs een tv-progamma over de vloer gehad!’


BEURSDEELNAME: MIDDEL VOOR MERKINTRODUCTIE
 


‘Onze deelname aan de vt wonen&design beurs hebben we echt gebruikt om ons merk te introduceren. Qua marketing was dat heel positief. We hebben ontzettend veel naamsbekendheid gecreëerd, merken we. We horen tot op de dag van vandaag dat mensen ons op de beurs hebben gezien en graag nog een keertje langskomen. Zo tof.’


EXACT DE JUISTE DOELGROEP
 

‘Op de beurs vinden wij de juiste doelgroep voor ons product. Ik denk dat dit exact is waarom onze beursdeelname zo’n succes is geweest. En ook de reden waarom we dit jaar weer meedoen en zelfs nòg groter uitpakken en nòg meer mensen uitnodigen om langs te komen. Met deze tweede editie willen we de volgende stap zetten voor ons merk, kijken waar we heen gaan en bepalen welk beeld we willen
creëren.

Voor wie dit jaar naar de beurs komt alvast een primeur: we tonen er onze noviteiten. Prachtige hoge kasten en een nieuwe module waarin een grotere kookplaat past. En we staan in nieuwe KEUK-kleding. Natuurlijk.’